har-hari di kem...

selame 2 minggu aku di kem..macam-macam bende yang selame ni tak penah aku sedar betape pentingnye ie dlm kehidupan aku...tapi...
kalo sendiri tengok ape yang tejadi kat sane..
mesti anda anda pon akan rase betape hinanya kita sebagai hamba ALLAH yang seringkali alpa kepadaNYA...
aku ternyata salah seorang daripada mereka...
2 minggu...
tempoh yang agak lame bagi mereka...
tapi seperti 24jam bagi aku..
ternyata memberi kesan yang mendalan dalam diri aku...
aku seperti baru mengerti apa itu islam..
apa itu kasih sayang..
apa itu al quran..
ya..
al quran..
pegangan kita yang harus sentiasa kita ingati..
bacai...
fahami..
tanpa al quran dan al hadis..
sesatlah kita di muka bumi ini...
ALLAH tela pertontonkan aku kekuasaanNYA..
yang selama ini langsung x pernah terlintas di fikiran aku untuk membayanginya..
aku sekali lagi nyata tidak mengenal sepenuhnya siapa PENCIPTAKU...
ya ALLAH...
hati ini begitu gerunmemikirkan azabmu..
bukan hanya di dunia..
malahan turut di akhirat...
aku takut...
aku takut akan siksamu..
tapi..
mengapa..
setiap kali aku berkata..
tindakan aku seperti tidak mahu menuruti isi hati aku...
aku bermohon..
biarlah aku mati dalam iman..
biarlah aku mati sebelum kiamat..
biarlah umurku dipanjangkan..
supaya aku berkesempatan menjadi hamba yang soleha..
menjadi anak yang berguna kepada keluarga..

semoga doaku..
sampai kepada SANG PENCIPTA...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "har-hari di kem..."

  1. kimi ni daisuki~ says:
    December 24, 2009 at 10:40 PM

    x tau la nk comment pape..
    agak mals nak bg tahu membe psl blog aku ni..
    segan la...

  2. kimi ni daisuki~ says:
    December 24, 2009 at 10:42 PM

    x tau la nk comment pape..
    agak mals nak bg tahu membe psl blog aku ni..
    segan la...

Post a Comment