5 tips to be successful by SHAQIQ AL BAHLI,

Syaqiq Al-Balhi berkata : "Aku mencari lima perkara dan aku mendapatkannya dalam lima perkara juga.

Pertama, aku mencari keberkatan dalam rezeki ,
dan aku mendapatkannya didalam solat Dhuha.

Kedua , aku mencari lampu untuk menerangi kubur ,
dan aku mendapatkannya didalam solat malam .

Ketiga, aku mencari persediaan untuk menjawab soalan malaikat MUnkar
dan Nakir ,aku mendapatkannya didalam membaca kitab suci Al-Quran

Keempat , aku mencari tongkat sebagai alat ketika menyeberangi
Shiratal Mustaqim , aku telah mendapatkannya di dalam puasa dan sedekah.

Kelima , aku mencari perlindungan dibawah Arasy ,
aku mendapatkannya didalam khalwat yakni beribadah ditempat sunyi.


i just wanna share some tips.. we will be success not only in the world..
but also in akhirat..

may ALLAH bless us

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "5 tips to be successful by SHAQIQ AL BAHLI,"

Post a Comment